Dzieci najlepiej uczą się przez działanie, no i oczywiście zabawę. Pomoce klamerkowe są doskonałym sposobem na naukę i jednocześnie ćwiczą motorykę małą poprzez przypinanie spinaczy do prania.

Dzieci najlepiej uczą się przez działanie, no i oczywiście zabawę.
Pomoce klamerkowe są doskonałym sposobem na naukę i jednocześnie ćwiczą motorykę małą poprzez przypinanie spinaczy do prania.
Na początek można zacząć od małych 4,5 cm klamerek, aby potem przejść do pełnowymiarowych 7,5 cm.

Stworzyliśmy więc karty, na których dziecko będzie za pomocą klamerek zaznaczać obrazki, których nazwy zaczynają się na podaną głoskę. Na każdej karcie pośrodku znajdują się litery pisane: małą i wielką literą, a dookoła obrazki. Dziecko przypina klamerki przy prawidłowej odpowiedzi. W ten sposób uczy się i utrwala głoski w nagłosie.

W kolejnych kartach ćwiczymy cyfry i liczby 1-10. Tym razem karta na środku zawiera pisaną cyfrę lub liczbę, a dookoła obrazki i cyfry napisane różną czcionką. Podczas zabawy dziecko przypina klamerkę przy właściwym obrazku.

Aby dodatkowo urozmaicić zabawę, można na spinacze podoczepiać kartoniki z obrazkami lub literami (np. na rzepie, aby można było je wielokrotnie używać).

Można w ten sposób podejść do każdego tematu: nauka liter, liczb, kolorów, działania arytmetyczne (dodawanie, odejmowanie, mnożenie, czy dzielenie), ułamki, utrwalanie głosek w nagłosie i wygłosie itd.